Can Out of Home ads really create PR fame – or will high expectations hurt the industry?

Clipping /

Rarely a week goes by without an inspired billboard, bus-shelter poster or bus livery going ‘viral’ on social media. You’d almost think the work was made for that purpose. Social media’s provided somewhere for impactful out of home ads to further resonate but is the congratulatory feedback loop blinding marketers to the true value of the medium – reaching real people?

The Drum

看板やバスシェルターのポスター、バスのカラーリングにインスピレーションを受けた作品がソーシャルメディア上で「バイラル」にならないことは一週間に一度もありません。あなたはほとんど作品がその目的のために作られたと思うだろう。ソーシャルメディアは、さらに共鳴するためにインパクトのあるアウトオブホーム広告のための場所を提供していますが、お祝いのフィードバックループは、メディアの真の価値にマーケッターを盲目にしている – 実際の人々に到達する?(DeepL翻訳)