Clear Channel UKが2020 Outdoor Media Awardsを発表

Digital Signage /

6月11日に英国の屋外広告アワードがウェブサイトインスタグラムで発表されたので、屋外広告の創造性と可能性、効果のあり方で興味深いものを紹介する。

グランプリとビジュアルクラフト、インスタレーション&エクスペリエンスのカテゴリでゴールドを獲得したBBCの番組「ドラキュラ」のキャンペーンは、昼間は不吉な印象の3Dの杭に日没後に照明を当てるとドラキュラの顔のシルエットが映し出される不気味なクリエイティブで、ドラキュラの日光を嫌う特性を表現。可視性の高いバーミンガムとロンドンの高所で展開した結果、40以上のニュース記事やブログで高い評判を獲得、SNSで情報が波及し、BBCやOOH関連各社が投稿したビデオはオンライン上で700万回以上再生された。

データ&インテリジェンスのカテゴリーでゴールドを獲得したIKEAの「Steps」は、イケアのグリニッジ店オープンのキャンペーンで、屋外広告を新店舗への案内標識として利用し、人々が最も健康的な方法で店舗へ行くことを促進した。

テックイノベーションのカテゴリーでは、ギネスがダイナミックDOOHキャンペーンでゴールドを獲得。ラグビーワールドカップでアイルランドの試合が近づいたとき、Instagramと屋外広告を融合し、Instagramのオンライン投票の結果をアイルランドの勝利に対する国民の“BELIEF”として、ギネスの体積による視覚的な表現とパーセンテージ数値をデジタルOOHにライブ配信した。

2020 Outdoor Media Awards受賞リストは次のとおり。

The Visual Craft Award
Gold (Grand Prix)
BBC “Dracula” by Talon Outdoor, Havas Media, BBC Creative
Silver
Spotify “Listen like you used to” by Rapport UK, UM, Who Wot Why
Bronze
Habito “Hell or habito” Talon Outdoor, Goodstuff, Uncommon

The Tech Innovation Award
Gold
Diageo “Guinness: the official sponsor of belief” by Posterscope, Carat,  Abbott Mead Vickers BBDO
Silver
IBM “IBM Watson at Wimbledon 2019” by Kinetic, DOOH.com, Mindshare, Ogilvy
Bronze
Visa “#WhereYouShopMatters” by Posterscope, Starcom, Saatchi & Saatchi

Installation and Experience
Gold
BBC “Dracula” by Talon Outdoor, Havas Media, BBC Creative
Silver
Tate Britain/Artangel/New Direction “Steve McQueen Year 3 Project” by Posterscope
Bronze
BT “Beyond Limits – ‘Barefoot’ Piccadilly Lights” by Posterscope, Essence, Saatchi & Saatchi

The Data and Intelligence Award
Gold
Ikea Greenwich “Steps” by Posterscope, Vizeum, Mother London
Silver
O2 “International bundles” by Talon Outdoor, Havas Media, VCCP
Bronze
IBM “IBM Watson at Wimbledon 2019” by Kinetic, DOOH.com, Mindshare, Ogilvy

The Cross-Format Award
Gold
Tena “From humiliation to high fashion” by Zenith, Finn
Silver
John Lewis & Partners “Hibernation” by Talon, Manning Gottlieb OMD, OMG DOOH, Adam & Eve/DDB
Bronze
Aussie “Great hair though” by Publicis, Recipe, various OOH media owners

The Cross-Channel Award
Gold
BBC “Peaky Blinders” by Talon Outdoor, Havas Media, BBC Creative
Silver
Sony Pictures “Spider-Man: Far From Home” by Talon Outdoor, Manning Gottlieb OMD, Empire
Bronze
Samsung “Not a shop; launching Samsung KX” by Starcom, Iris Worldwide

The SME & Local Business Award
Gold
Sonica “Sonica Glasgow 2019” by Cryptic

The New Approach Award
Gold
Pirinase/GSK “Hayfever relief through innovation” by Posterscope, Platform GSK, Weber Shandwick
Silver
Vicks “Vicks First Defence: defending commuters from the common cold” by Starcom – PG One, Saatchi & Saatchi
Bronze
Next Home “Using DOOH as a performance channel” by Posterscope, iProspect

Brand Fame
Gold
Mondelez International “Cadbury inventor” by Posterscope, Carat, VCCP
Silver
ITV “Long term holding” by Talon Outdoor, Goodstuff, ITV Creative
Bronze
Samsung Fold “Piccadilly fold” by Ocean Outdoor, Cheil

National Social Impact
Gold
Led by Donkeys “Brexit” by OOh yes
Silver
McVitie’s “Be kind to your mind” by Kinetic, Wavemaker
Bronze
Movember “Whatever you grow” by Bountiful Cow, Matta

Community Social Impact
Gold
NHS Blood & Transplant “Dynamic blood appointment” by 23red, Clear Channel
Silver
Tate Britain/Artangel/New Direction “Steve McQueen Year 3 Project” by Posterscope
Bronze
Ikea Greenwich “Steps” Posterscope, Vizeum, Mother London